Підготовка до вступу в садочок

Незабаром у садочок.

Батьки, діти яких незабаром підуть досадочка, цікавляться, як краще підготувати маля, щоб перехід до нових умов не зашкодив його здоров'ю, розвитку.
Проблема існує.
Маляті не легко звикати до дошкільного закладу. Та ми – дорослі – можемо допомогти йому і зобов'язані це зробити. Що гріха таїти, деякі вважають: «Поплаче і перестане. Навіщо готувати до садочка? Це ж не школа». Такі помилкові твердження виникають внаслідок відсутності чіткого уявлення про складний процес адаптації дитини до нових умов взагалі і дитячих садочків зокрема.

Перш за все необхідно пам'ятати, що дитина віком два- три– маленька слабка істота, яка лише щойно навчилася ходити, розуміти окремі слова і речення, трохи зорієнтувалася у звичних умовах рідної домівки, але вже міцно прив'язалася до членів родини. І раптом все змінюється – маля віддали до садочка. Тут воно опиняється в незнайомому оточенні, зустрічається з чужими людьми і, що найстрашніше для нього, залишається без рідних, які завжди були поряд. Туга за батьками викликає у маляти почуття самотності, неспрокій. Деякі діти голосно плачуть, деякі сумні, пригнічені, малоактивні. Такий негативний емоційний стан пов'язаний із сильним нервовим збудженням і може тривати від одного тижня до двох місяців. Втім можна допомогти малюку подолати труднощі звикання, якщо заздалегідь підготувати дитину до майбутніх змін. Головна роль тут належить вам, шановні батьки.

У чому ж полягає підготовка дитини до садочка?
Перш за все слід організувати життя дитини в сім'ї відповідно до режиму дня, якого додержуються у дошкільному закладі. Як забезпечити дитині фізіологічний комфорт Проблема адаптації до умов дошкільного закладу стосується дитини будь-якого віку, яка вперше переступає його поріг. Нині серед новачків у дитсадку найбільша частина трирічних малят, мова йде про адаптацію до нього саме дітей цього віку. Щоб негативні емоції не стали на заваді малому у період оволодіння новими способами життєдіяльності, дуже важливо сформувати у нього позитивне очікування майбутньої зміни в його житті.
Віддавши дитину до дитячого садка через сімейні обставини, батьки досить часто ставляться до неї співчутливо, з жалем. Відчуваючи це, дитина також починає жаліти себе. Але можна закласти бадьоре, радісне ставлення до дитячого садка, якщо пояснити малюкові, що новий для нього дім – це життєва необхідність, що він росте і переходить на нову сходинку свого розвитку, тож йому потрібні нові умови, нове товариство однолітків. Аж ніяк не слід лякати дитину садком: «Не будеш слухатися – віддам до дитсадка». Це викличе страх перед дошкільним закладом і подовжить процес адаптації.
Необхідно познайомити сина чи доньку з вихователем групи, лагідно порозмовляти з ним так, щоб чула дитина. Вдома викликати у дитини приємні спогади від побаченого. Іншими чинниками, які впливають на адаптування є взаємна відповідність режимів, за якими живе дитина вдома і в дошкільному закладі; певна самостійність у побутовому обслуговуванні (відповідно до віку) та рівень розумового розвитку.

Отже, не менш ніж за 2-6 місяців до того часу, як дитина почне відвідувати дитячий садок батьки мають з'ясувати, за яким режимом живе група дитячого садка, що відповідає їй за віком. Поступове зближення режимів забезпечить дитині фізіологічно комфортне перебування у дитячому садку. У деяких родинах батьки занадто опікують дитину, блокують розвиток її самостійності. Іноді, прагнучи зекономити час, батьки поспішають самі вдягнути й нагодувати малого, чим стримують формування у нього необхідних практичних умінь. Такі діти у дитячому садку почуваються безпорадними й самотніми.

Тож якими культурно-гігієнічними навичками має оволодіти трирічна дитина? Нормальними для неї є вміти:
- Охайно та самостійно їсти; ретельно пережовувати їжу; користуватися серветкою; не кришити хліб; виходити з-за столу, лише закінчивши прийом їжі.
- Засукувати рукава під час умивання; мити руки та обличчя, не розбризкуючи води й не обливаючи одяг; правильно користуватися милом; витирати руки та обличчя рушником; вішати його на місце.
- Своєчасно користуватися носовою хустиною; туалетом; бути охайним; зачісуватися.
- Самостійно чи з незначною допомогою дорослого вдягатися, застібати гудзики, зав'язувати шнурки; самостійно знімати одяг та взуття; акуратно складати одяг.
Рівень розумового розвитку дитини визначають за тим, як вона володіє мовою та різними формами гри. Ще одна проблема, яка постає перед новачком у час звикання до дошкільного закладу, - адаптація до групи однолітків та налагодження стосунків з ними. Гратися разом однією іграшкою чи віддати її іншому у цьому віці ще дуже не просто. А тому не зайве, збираючись на пргулянку з малюком, прихопити з собою не одну, а дві (краще однакові) іграшки. Це полегшить обмін і спонукатиме дітей спокійно гратися.

Адаптація – перші кроки в дитсадок.
Перші, як правило, непрості кроки дитини в дитячому садку - початок відвідування дошкільного закладу. Це не тільки нові умови життя і діяльності, режиму і харчування, а й нові контакти, оточення, нові взаємини, обов'язки. Це дуже напружений період, який потребує від кожного малюка активних психологічних і фізичних форм пристосування. Проте соціально-психологічна адаптація у різних дітей відбувається по-різному, відповідно до віку, типу вищої нервової діяльності, стану здоров'я, стилю виховання в сім'ї, родинних взаємин, доброзичливості.
Перша група – ті, для кого процес адаптації легкий і безболісний. Вони проявляють зацікавлення іграшками й діяльністю, комунікабельні, самостійні, врівноважені. Спілкування батьків з дитиною доброзичливе, поважне.
Друга група – малюки, які адаптуються повільніше й важче. Поведінка нестала. Періоди зацікавлення грою змінюються періодами байдужості, вередування. Бракує довіри у ставленні до вихователів, інших дітей. Навички гри та спілкування розвинені недостатньо. Ці діти часто бувають малоініціативні, менш самостійні, дещо можуть робити самі, але здебільшого залежать від дорослого. З боку батьків спостерігається нестабільність у спілкуванні: доброзичливі, розважливі звертання змінюються окриками, погрозами або послабленням вимогливості, неувагою.
Третя група – діти, які важко пристосовуються до нового для себе побуту. Як правило, несамостійні, неконтактні. Звичні до нестабільності в режимі дня. Швидко втомлюються. Ігрові навички не сформовані. У досвіді таких дітей – прояви авторитарності, жорстокості, або, навпаки, зайвого лібералізму з боку дорослих, що спричиняє острах, недовіру до вихователя.
Висока захворюваність ще більше уповільнює звикання до нового оточення і нових вимог. Добре, якщо зацікавите сина чи доньку дитячим садком, викличете бажання іти туди. Для цього під час прогулянок з дитиною покажіть їй будівлю дошкільного закладу, ігрові майданчики, разом поспостерігайте за грою дітей, розкажіть про їхнє життя у яслах. Слід викликати в неї бажання ходити до садочка: «Якщо будеш слухатися, не плакатимеш, то підеш у дитячий садок». Про вступ у садочок треба говорити в сім'ї як про подію радісну, чекану. Дитині значно легше буде пристосуватися до умов суспільного виховання, якщо в сім'ї вона оволодіє елементарними навичками самостійності. До виповнення маляті одного року допоможіть йому навчитися самостійно сідати на дитячий стілець, пити з чашки, яку притримує дорослий. Після одного року вчіть користуватися ложкою, їсти суп з хлібом, різноманітні страви. На момент вступу до садочка треба навчити дитину самостійно мити руки, брати активну участь у роздяганні, складати одяг.
Досить складно буває маляті оволодіти правилами поведінки в дитячому садку. Особливо погано почуваються діти, яким у сім'ї нічого не забороняли. Дуже важливо навчити маля гратися. Слід виховувати в дитини привітне ставлення до дорослих і дітей. Щоб малюк сміливо ввійшов у групу однолітків, не ховався, як буває, за вихователя, відмовляючись гратися поряд з дітьми, треба привчати його до контактів з малятами заздалегідь. Розвитку мовлення слід приділяти значну увагу. Це теж полегшить адаптацію. Адже дитина зможе висловити свої бажання, повідомити про потреби за допомогою хоча б одного-двох слів або відповідаючи на запитання простими «так» чи «ні», і вихователь зможе допомогти їй.
Поради лікаря
Цього року в дитсадок Батьків часто лякає підвищення захворюваності дітей у перші місяці після вступу до дитячого закладу. Нічого дивного: переміщення маленької людини з домашніх умов у дошкільний заклад без попередньої підготовки є для неї серйозним випробуванням, стресовою ситуацією. Підготовка дитини до вступу в дитячий колектив – це система виховання, розпочата з перших днів життя дитини. Полягає вона в максимальному наближенні методів і прийомів виховання та режиму в домашніх умовах до умов дитячих дошкільних закладів, а також розвиток навичок самообслуговування. Стежте, щоб не виникали і не закріплювалися негативні звички – смоктання пустушки, годування через соску, заколисування перед сном та ін. Якщо такі звички уже виникли – треба саме зараз поступово, але наполегливо відучувати від них дитину. Величезне значення для «вживання» дитини в нові обставини має її вихованість, тобто комплекс адекватних реакцій на різні прояви зовнішнього середовища. Намагайтеся ще вдома зняти підвищену збудженість, нервовість, невміння дослухатися до інших, рахуватися з ними, відчуття себе «пупом землі». На час вступу до дошкільного закладу в малюка повинні бути сформовані гігієнічні навички, вміння користуватися горщиком. Слід також закріплювати позитивну емоційну реакцію на акт годування. Не допускайте під час прийому їжі «концертів» домочадців, бо таке «стояння на вухах» призводить лише до погіршення процесу травлення.
Що виховує дитячий садок?
У віці від трьох до шести років формуються настанови, що визначають, як ми будемо поводитись із нашими ближніми, як ми допомагатимемо іншим, зважатимемо на них, та одночасно відстоюватимемо і свої власні інтереси.
Контактність.
У дитячому садку щодня зав'язуються нові контакти, діти об'єднуються для гри, вчаться заявляти не лише про свої бажання, але й не ображатися на відмову. Уже трирічні малюки допомагають одне одному, щоб упоратися з яким-небуть завданням. Чим краще діти володіють мовою, тим легше їм зближуватися одне з одним.
Чуйність.
Це основна передумова нормальної соціальної поведінки. Три-чотирирічні діти, зважаючи на їхній розвиток, ще не в змозі уявити себе на місці іншого, поглянути на щось його очима. Проте вони цілком здатні проявити співчуття.
Розуміння правил. Розуміти правила й уміти користуватися ними – це великий крок у розумовому і соціальному розвитку. Наприклад, гру в хованки освоюють навіть зовсім маленькі діти. Рольові ігри діти опановують лише з чотирьох років.
Здатність стримувати бажання.
Для дітей дошкільного віку це робити найважче. Маленькі діти ледве-ледве можуть подолати розчарування: програвши, вони тут же вибухають сльозами. Справлятися в подібній ситуації вдається лише дітям шкільного віку.
Скромність.
Не бути в центрі уваги – для багатьох дітей це щось абсолютно незвичне. Уперше їм треба стати часткою групи, щоб отримати визнання. Тренування цієї якості відбувається протягом року.
Великодушність і запобігливість. Діти вчаться правильної соціальної поведінки насамперед через власні переживання і досвід. Вихователька допомагає створити фон для ігрового досвіду, роз'яснює, чому необхідно уважно ставитися одне до одного.
Етапи адаптації
У процесі адаптації дитини до умов дошкільного навчального закладу дослідники виокремлюють кілька основних етапів:
«Буря» — комплекс зовнішніх впливів спричиняє бурхливу реакцію та сильне напруження дитячого організму. Підвищується збудливість, тривожність, можуть зростати агресивність, заглиблення в себе, часто спостерігаються поганий сон, апетит, настрій. Тривалість цього етапу — від 2-3 днів до 1-2 місяців;
«Буря затихає» — період нестійкого стану, коли дитина шукає оптимальні варіанти реагування на зовнішні впливи: намагається взаємодіяти з однолітками, стає більш активною, зацікавленою, врівноваженою. Тривалість — від тижня до 2-3 місяців; «Штиль» — період відносного пристосування до нових умов. Дитина починає засвоювати нову інформацію, встановлювати контакти, виявляти під час занять ініціативу. При цьому суттєво зменшується захворюваність, поліпшуються сон, апетит, настрій. Сприятливий період для розвитку всіх психічних процесів. Тривалість цього етапу — від 2-3 тижнів до 6 місяців.
Пам'ятка для батьків
- Дуже важливо налаштувати дитину на зміни в її житті. Розкажіть, що в дитячому садку багато діток, іграшок і їй там буде добре, цікаво, весело.
- Якщо в перші дні дитина вередує і не відпускає маму, наберіться терпіння і намагайтеся її заспокоїти.
- Ні в якому разі не маніпулюйте дитячим садком.
- Повідомте вихователів про звички та вподобання вашого малюка, про особливості здоров'я та поведінки.
- Якщо ви вирішили віддати дитину до садочку, якомога раніше займіться загартуванням. - Учіть дитину вдома всіх необхідних навичок самообслуговування.
- Підпорядкуйте домашній режим режиму роботи дитячого садка, особливо дотримуйтесь часу вкладання спати і періодів харчування.
- Потурбуйтеся про нервову систему сина чи доньки. В перші дні перебування не залишайте малюка на цілий день у дитсадку.
- Слухайте поради вихователя.
- Наголошуйте, що Ваша дитина дорога Вам і Ви її любите.

Перелік документів на вступ до садочка

  1. Медогляд дитини з висновками спеціалістів.
  2. Листок профілактичних щеплень.
  3. Результати аналізів(загальний аналіз крові, сечі та аналіз калу на яйця глист).
  4. Довідка дільничого лікаря про епідеміологічне оточення(дійсна 3 дні)

Списки дітей на прийом до садочка

1. Абіратко Андрій Русланович – 12.12.2012р.н. Пр. Леніна, 5

2. Бобровський Ярослав Олександрович - 12.04.2012р.н.

3. Варанкіна Марія Олександрівна – 04.11.2012р.н. вул.Пушкіна, 35

4. Величко Ірина Михайлівна – 11.10.2012р.н. вул..Щорса, 95

5. Давидюк Софія Миколаївна – 16.07.2012р.н. вул. Мічуріна, 9

6. Демченко Єгор Валентинович – 03.09.2012р.н. вул.. Вокзальна, 86

7. Жмінько Денис Олександрович – 27.08.2012р.н. вул. Ворошилова, 15

8. Карпенко Олег Вікторович – 17.01.2012р.н.

9. Красовська Оксана Олександрівна – 27.12.2012р.н. вул. Дімітова, 40

10. Красовська Анна Олександрівна – 27.12.2012р.н. вул. Дімітова, 40

11. Кіліянчик Владіслав Васильович – 05.02.2012р.н.вул. Кірова, 11

12. Клибанський Назар Сергійович – 17.09.2012р.н. вул.. Ст. Разіна, 41

13. Корнієнко Андрій Сергійович – 13.11.2012р.н.вул.Щорса, 26

14. Кузьмик Тимур Артемович – 26.05.2012р.н. вул.

15. Литвиненко Павло Сергійович – 16.06.2012р.н. вул.Механізаторів, 2

16. Невмержицька Софія Олександрівна – 13.11.2012р.н. вул.Заліська, 122

17. Пікож Іван Дмитрович – 09.08.2012р.н. вул.Міру, 34

18. Пікож анастасія Віталіївна – 24.01.2012р.н. вул. Польова, 8

19. Покидько Артем Сергійович – 30.07.2012р.н. вул.

20. Прима Максим Олександрович – 12.08.2012р.е. вул.Пушкіна, 90

21. Радченко Владислав Миколайович – 09.02.2012р.н. вул.

22. Рубанка Олена Віталіївна – 17.05.2012р.н. вул.

23. Савчук Денис Сергійович – 01.10.2012р.н. вул.

24. Сидоренко Єгор Вячеславович – 05.01.2012 вул. Котовського, 45

25. Стеценко Данііл Олегович – 10.02. 2012р.н. Коцюбинського, 26

26. Ткаченко Артем Сергійович – 27.03.2012р.н. вул.А. Зеленого, 34

27. Ткаченко Анна Сергіївна – 09.12.2012р.н. вул.

28. Батечко Давид Миколайович – 08.05.2013р.н. вул.Котовського, 40/2

29. Безсмертна Влада Олександрівна – 18.10.2013р.н. вул.Зелена, 42

30. Богонос Поліна Станіславівна – 29.03.2013р.н. вул.Миру, 7

31. Бруцька Емілія Вячеславівна – 12.01.2013р.н. вул.Пирогова

32. Гончаренко Діана Юріївна – 13.08.2013р.н. вул.Мічуріна, 6/2

33. Гнєдой Богдан Юрійович – 25.10.2013р.н. вул.Ст.Разіна, 54

34. Гребенюк Аліна Олександрівна – 19.09.2013р.н. вул.Радгоспна, 28/3

35. Ковалик Артур Степанович – 23.03.2013р.н. вул.Гоголівська, 7

36. Колесник Анна Олегівна – 14.06.2013р.н. вул.

37. Кузьменко Іван Сергійович – 29.10.2013р.н. вул.Щорса, 36а

38. Лебединець Іларіон Євгенійович – 27.06.2013р.н. вул. Леніна, 22

39. Лизун Анастасія Ігорівна – 05.07.2013р.н. вул.Леніна, 55

40. Литвиненко Олександр Юрійович – 14.12.2013р.н. вул.Щорса, 58

41. Малюк Єгор Романович – 27.09.2013р.н. вул.Леніна, 25

42. Настич Гліб Тарасович – 19.11.2013р.н. вул.Броварська, 17

43. Науменко Михайло Тарасович – 29.08.2013р.н. вул.Котовського, 16

44. Онашко Валерія Олександрівна – 07.03.2013р.н. вул.

45. Присяжнюк Діана Вікторівна – 06.08.2013р.н. вул.Богданівська, 7

46. Селюк Денис Дмитрович – 08.06.2013р.н. вул.Прорізна, 29

47. Семеног Олександр Миколайович – 09.05.2013р.н. вул.Кірова, 49

48. Сидоренко Яна Вікторівна – 14.03.2013р.н. вул.Морозова, 17

49. Сторожук Поліна Вікторівна – 11.11.2013р.н. пров. Щорса, 14/а

50. Ткаченко Ігор Сергійович – 13.10.2013р.н.вул.

51. Ткаченко Олександр Євгенійович – 09.05.2013р.н. вул.Крупської, 23

52. Цесарська Вероніка Андріївна – 13.07.2013р.н. вул.Богданівська, 69

53. Чуняк Ілля Олексійович – 02.080.2013р.н. вул.Щорса

54. Юхта Анна Русланівна – 27.03.2013р.н. вул.Зелена, 16

Кiлькiсть переглядiв: 1162